L’impacte del Raag

http://www.youtube.com/watch?v=Npr1QuvjeKA

Ahir em vaig posar a escoltar un dels raag que haig de treballar aquests tres mesos dins la formació de Naad Yoga Teacher Training. És el Raag Gauri Majh, una combinació de dos raags que funcionen per separat accentuant efectes diferents. Per una banda, Raag Gauri, que té aquesta capacitat de limitar l’ego i, per l’altra, Raag Majh, que encén la flama de l’enyor, del trobar a faltar i que té a veure amb l’aferrament.

Com que la combinació em resultava difícil d’encaixar en una sola emoció o situació vaig decidir que amb escoltar el raag, acostar-me a les paraules de la composició i potser fer una mica de lectura de notes amb la dilruba, ja seria suficient  per aquella tarda.

Com si fos possible!!! Quin caràcter!! Només sé que al cap de mitja horeta em vaig posar d’autèntic mal humor. No estava melancònica. No estava passota.  El meu ego estava inflamat mirant de posar a ratlla l’enyorança que s’acabava de desvetllar. De cop trobava a faltar persones que he perdut en aquests darrers temps i em sortia una mena de «ja n’hi ha prou! prou de trobar-te a faltar! Prou de sentir que em faltes! «. Quina nosa em feia resentir l’enyor… i quina incomoditat deixant instal·lar l’ego en aquest lloc que em permet dir-te (dir-me!) d’una manera convençuda un «prou».

Els raags no són innocuus i mouen el nostre interior independentment de la nostra intensió o disposició. Lliçó apresa.

Deja un comentario

¿Te puedo ayudar?