Percussió? Per a què?

percu 2015 - 2016 RiudarenesTocar la percussió sol ser una activitat molt atractiva pels infants. Acció – reacció: està clar! Igual que obrir i tancar interruptors es converteix en un passatemps d’allò més motivador, alguna cosa semblant em sembla que deu passar amb els tambors. Ho és fins que descobreixen els inconvenients… «Laura … pesa molt!!! Estic cansada…» o aquella cara de frustració dient «Ostres!!! no em surt! I no em sortirà mai… !». I … sabeu … treballar la coordinació del nostre cos és un repte.  Però no ho és realment perquè tocar un instrument sigui difícil. L’autèntic repte és aprendre a escoltar de debò (què explica la música? on és el batec? Com ho puc fer per formar part d’aquest moviment i deixar-me expressar?), prendre tenir paciència quan alguna cosa no ens surt exactament en el moment que voldríem ni com havíem imaginat (com ho puc fer per donar-me marge, estar tranquil·la i posar-me a aprendre confiant en què me’n sortiré?),  aprendre a deixar-me anar (com ho puc fer per afluixar el meu cos, deixar que es mogui lliurement i que gaudeixi d’aquest moment?) i aprendre a expressar allò que em succeeix (com gestiono el que sento en relació al meu propi aprenentatge i al grup?). Es diu aviat!

Les habilitats que ens porposem treballar en aquestes sessions van més enllà de l’activitat musical centrada, fonamentalment, en adquirir unes destreses tècniques. Quan els pares i mares es preocupen per si el seu fill o filla «toca bé» sempre responc el mateix: d’aquí segurament no sortiran fets uns músics brillants – tenen 7 anys!!! – però possiblement sí que sortiran essent persones una mica – miqueta ni que sigui! –  més preparades. La concentració, la comunicació, la crativitat, la confiança en les pròpies capacitats són elements clau perquè la vida de cada dia tingui més bon gust. Aquest és l’objectiu principal de les sessions que proposa BeSound. Volem passar-nos-ho molt bé mentre ens anem adonant de com som i de què ens fa falta, avançant en la pràctica musical tenint presents reptes individuals i grupals.

Doncs, som-hi! Que comença el curs!

Aquí us mostrem una miqueta del treball realitzat. Aquests infants han fet una feinada. Em sento molt feliç de compartir aquestes tardes amb ells i veure’ls assolir reptes que el primer dia semblaven impossibles d’acosneguir. Felicitats!!

 

 

1 comentario en “Percussió? Per a què?”

  1. Pingback: Estem a punt! | BeSound – Naad Yoga

Deja un comentario

¿Te puedo ayudar?